جدول محتوا

آیا انتظارات شما از بازار منطقی است؟

برای نوشتن یادداشت روی این نوشته باید وارد شوید

انتظارات مردم از بازارهای مالی می‌تواند گونه‌های متفاوتی داشته باشد. این انتظارات بسته به دانش، تجربه، تحلیل و تفکرات هر فرد متغیر است.

برای بررسی سطح توقعات خود از بازار، باید به یک سری از سوالات پاسخ دهید. در ابتدا لازم است اشاره کنیم برای پاسخ دادن به سوالات باید نکاتی را رعایت کنید:

الف. واقع‌گرایی:
انتظارات باید بر انتظارات باید بر پایه واقعیت‌ها باشند. انتظار داشتن از بازار برای رشد و سود همیشگی، بدون در نظر گرفتن مخاطرات و نوسانات، انتظاری غیرمنطقی است.

ب. تناسب با هدف:
انتظارات باید با هدف و نیازهای شخصی مطابقت داشته باشند. مثلاً، اگر هدف شما حفظ سرمایه است، انتظار داشتن از بازار برای حداقل سقوط و ثبات قیمت‌ها منطقی خواهد بود.

ج. انعطاف‌پذیری:
بازارها ممکن است تحولات ناگهانی داشته باشند و انتظارات قبلی ما را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین، باید انعطاف‌ پذیر باشیم و انتظارات خود را بر اساس تغییرات بازار تغییر دهیم.

د. تعادل:
در تعیین انتظارات، باید تعادل میان بالا بردن میزان سود و تحمل ریسک بیشتر را در نظر بگیریم. انتظار داشتن از بازار برای سود بسیار بالا، بدون در نظر گرفتن ریسک های آن، غیرمنطقی خواهد بود.

حال به سوالات مورد نظر می پردازیم:

1. آیا به دنبال موفقیت یک شبه هستید؟

متأسفانه باید بگوییم که تصوری کاملاً غلط باب شده است که می‌توان از بازارهای مالی سودهای عجیب و غریب بدست آورد. اگر بخواهیم واقع بین باشیم، این مسیر نه تنها مسیری برای یک شبه پولدار شدن نیست، بلکه می‌تواند باعث از دست رقتن سرمایه در مدت زمان کوتاه شود (البته اگر قواعد و قوانین را رعایت نکنید). همچنین، برای رسیدن به موفقیت در این حوزه، علاوه بر مهارت و دانش، داشتن تجربه نیز ضروری است. تمامی این فاکتورها در کنار هم، در بلند مدت می‌توانند شما را در مسیر موفقیت قرار دهند. با توجه به شرایط گفته شده، انتظار داشتن از بازارهای مالی برای کسب سود آنی، آن هم بدون رعایت قوانین و اصول مربوطه، به طور قطع غیرمنطقی است. برای رسیدن به موفقیت در بازارهای مالی، باید صبر، تحقیق، آموزش، تجربه و برنامه‌ ریزی دقیق را چاشنی فعالیت خود کنید.

2. در تکمیل سوال اول و در راستای پاسخ به سوال ذهنی شما، آیا به دنبال درآمد ثابت در بازارهای مالی هستید؟

احتمالا با طرح سوال اول بسیاری از افراد تازه کار میگویند: ما به دنبال یک درآمد ثابت از این بازار هستیم و به سودهای بزرگ و پولدار شدن های یک شبه فکر نمی کنیم! که البته باید در جواب این دوستان نیز بگوییم که این هم دیدگاه درستی نیست، چرا که همیشه شرایط بازار یکسان دنبال نمی شود و شما نمی توانید هر ماه مانند ماه قبل درآمد داشته باشید. ممکن است در ماه قبل یک موقعیت پر سود برای شما پیش آمده باشد که تا چندین ماه دیگر، به دست آوردن چنین موقعیتی با سود زیاد برای شما رخ ندهد. مهم ترین چیزی که شما باید روی آن تمرکز داشته باشید این است که با توجه به استراتژی معاملاتی و سرمایه گذاری خودتان در حد توان، تمامی موقعیت ها با درصد موفقیت بالا را شکار کنید. به این شکل است که شما در بلند مدت شاهد درآمد مناسبی خواهید بود و پیشرفت خوبی نصیبتان می شود.

3. آیا به دید یک شغل به معامله گری در بازارهای مالی می نگرید؟

هر شخصی در این خصوص نظر خود را ارائه می کند و با توجه به تجربه ای که در بازار داشته (خوب یا بد) اعلام می کند که به عنوان شغل آن را قبول دارد یا خیر. اما بهتر است بگوییم، دیدگاه درست تر این است که برای موفقیت در بازارهای مالی باید به این حرفه به عنوان شغل نگاه کنید! وقتی که شما به این حرفه به عنوان شغلتان نگاه نکنید، بدین معناست که در ناخودآگاه ذهن خود آن را جدی نگرفته اید و این موضوع عدم موفقیت شما را در پی خواهد داشت.

آیا انتظارات شما از بازار منطقی است؟
آیا انتظارات شما از بازار منطقی است؟ 1

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *